آسفالت گرم

آسفالت گرم چیست؟

آسفالت گرم

آسفالت گرم آسفالتی به راستی میشه گفت آسفالتی هست که مخلوطی از سنگدانه های شکسته و دانه دانه میباشد که در کارخانه های آسفالت کاری حرارت لازم را میبینند و با قیر گرم هم مخلوط میشوند و همچنین به همان صورت گذشته گرم میشوند و در مرحله آخر بروی سطح ریخته و کوبیده میشوند.از مزایا آسفالت گرم میشه گفت که بسیار دوام بالایی دارند و همچنین در برابر انواع شرایط هوایی مقاوم هستند،و یکی دیگر از آن این میباشد که بسیار زود آماده میشود که همین موضوع باعث میشود که در بحث ترافیکی شهر به موانع نخورد و زود پیاده سازی شود و همینطور هیچ محدودیتی ندارد و میشود در انواع خیابان ها پارکینگ ها و همینطور پایانه ها پیاده سازی و قرار بگیرد.

آسفالت گرم از جنس رویه توپکا

آسفالت کاری گرم به چند دسته تقسیم میشود و اولین دسته و بهترین آسفالت کاری از جنس رویه توپکا هست. این نوع آسفالتکاری در واقع قسمت آخر لایه های آسفالت نیز میباشد که از این آسفالت میشه گفت از فضای خارجی آن استفاده میکنند مثل کوچه،خیابانها و از به طور کلی بگیم میشه گفت بیشتر در جاهایی استفاده بیشتر دارد که وسیله های نقلیه ی بیشتری در آن رفت و آمد داشته باشند و همین امر موجب شده که دقت بیشتر در نحوه استفاده و پیاده سازی آن داشت، بخاطر اینکه این نوع آسفالت ها مستقیما با حجم زیادی از ترافیک و ماشین های سنگین در تماس هستند و اگر به صورت صحیح پیاده سازی نشود میشه گفت در مقابل این حجم از ترافیم و ماشین ها دوام بالایی نخواهد داشت.

آسفالت از جنس آستر بیندر

آسفالت کاری گرم

سنگ های آسفالت های از جنس آستر بیندر مطالح مورد نیز برای آن میشه گفت سنگدانه های شکسته ای میباشد که از رودخانه و کوه تهیه میشود و همچنین میشه گفت که نسبت به لایه های دیگر درشت تر هستند اما مقدار استفاده شده ی قیر در این نوع آسفالت بسیار کم میباشد.و همچنین این نوع آسفالت ها در بین لایه رویی و همچنین در بین لایه پایینی میباشد و همچنین سنگدانه های استفاده شده از آن حدود ۵ الی ۱۹ میلی متر میباشد و همچنین برای محاسبه کردن برای مصالح استفاده شده در آن میشه گفت بر اساس طراحی قسمت توپکا تعیین و محاسبه خوهد شد.

آسفالت لایه از جنس قیری

نخستین و اولین چیزی که آسفالت را روسازی میکند همان لایه ی اساسی یعنی قیر میباشد. این لایه ی قیری بروی لایه های زیری قرار میگیرد و میزان سنگ هایش هم درشت میباشد و همچنین مقدار مصرفی قیر در آن بسیار کم میباشد و همچنین اندازه سنگدانه های استفاده شده در آن به ۵۰ الی ۷۰ میلی متر میرسد.در این مورد اگز عامیانه تر بگیم این نوع از عملکرد قیری میتوان گفت که مثل لایه های زهکش میباشد که همین امر باعث میشود که در صورت نفوذ آب ان را خالی ئ تخلیه کند.

آسفالت ماستیک

آسفالت کاری گرم

همونطور از نام این آسفالت مشخصه میشه گفت این آسفالت حاوی دانههای بزرگ و درشنت هستند و همچنین با سنگدانه ها و ملات های بسیار پر و بالایی ساخته میشوند،این نوع آسفالت مجموعه ای از آسفالتکاری و سنگدانه های از هم گسسته ای هستند و در چنین حالتی معمولا سنگ های استفاده شده در آن با هم در ارتباط هستند. به دلیل ساختار آن که معمولا از سنگ های درشت در این آسفالت استفاده شده است میشه گفت از آن به عنوان لایه رویی جاده ها استفاده میکنند.

به این دلیل که تردد بیشتری در آن قسمت وجود دارد و باید به صورت استانداردی محکم و از دوام بالایی برخوردار باشد.دلیل استحکام و دوام این نوع آسفالت این است که از دانه ها و سنگدانه های درشتی در آن اسفاده شده است و همچنین قیر فراوانی در آن استفاده شده است به همین دلیل بسیار از دوام بالایی برخوردار میباشد.

موضوعات مرتبط

۱-آسفالت کاری در کرج

 

 

 

آسفالت کاری در شهر کرجایزوگام در شهر تهران

آسفالت گرم،آسفالتکاری گرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس مستقیم